Netflix foutcode ui-800-3: probeer deze oplossing eerst

Door

Arie Vogelaar

·

Publicatie:

·

Laatste update:

·

0

Laatste update:

0

Netflix foutcode ui-800-3

Krijg je een foutcode te zien in Netflix? Dan is de kans groot dat dit om de Netflix foutcode ui-800-3 gaat. Deze code ziet er als volgt uit: Er is een fout opgetreden. Opnieuw proberen over [X] seconden. Code: ui-800-3. Gelukkig is deze fout te verhelpen en kun je binnen no-time weer zorgeloos Netflixen. Benieuwd hoe? In dit artikel ontdek je de oplossing.

Dit zijn de meest voorkomende Netflix-foutcodes

Wanneer je lekker zit te Netflixen, is niets zo vervelend als een haperende app, een zwart beeld of een foutcode. Er zijn diverse redenen dat Netflix een foutcode geeft.

Soms ligt dit aan je internetverbinding, soms aan Netflix zelf en soms aan een storing in je televisie, je Xbox, je laptop, je smartphone of een ander device waarmee je kijkt. Veel voorkomende foutcodes vind je hieronder:

Wat kost Netflix bij Ziggo
Via: cottonbro (Pexels) Wat kost Netflix bij Ziggo?

Netflix-foutcode 0041

Netflix-foutcode 0041 gaat om een apparaat- of verbindingsprobleem. Er zijn diverse oplossingen voor. Een rigoureuze oplossing is om je Netflix-app opnieuw te installeren. Soms helpt het ook om je wifi-netwerk te herstarten. Kijk je op mobiel? Dan kan het helpen om door het huis te lopen en te ontdekken of je elders in de woning wél goede connectiviteit hebt.

Netflix-foutcode 100

Netflix-foutcode 100 komt voor op Apple-devices, waaronder de AppleTV, de iPhone, de Ipad en de Ipod Touch. Om deze fout te verhelpen, kun je je afmelden bij je Netflix-account en je vervolgens weer aanmelden. Soms werkt dit niet en is het nodig om de applicatie opnieuw te installeren. Wat vaak ook helpt, is om het iOS-apparaat te herstarten.

Chromecast met Google TV HD

Bedienen met afstandsbediening + app
Zeer betaalbaar
Goede prijs- kwaliteitverhouding

Streamen in full HD. Aanbieding slechts tijdelijk beschikbaar!
Chromecast
4K video (60fps)
HDR 10+
Android TV
Afstands- bediening
Wifi ac (2.4 en 5GHz)


Streamen in 4K, aanbieding slechts beperkt beschikbaar.

Netflix-foutcode 7034

Netflix-foutcode 7034 is een notoire fout waarvan het probleem vaak niet bekend is. Doorloop sowieso eerst de basisstappen (apparaat aan en uit zetten, wifiverbinding controleren etc.). Lukt dit alles niet, neem dan contact op met de klantenservice van Netflix. Zij helpen je dan verder.

Andere bekende Netflix-foutcodes

  • UU62-6788
  • NQA-1005
  • AIP-705
  • NQL.2303
  • NQM.407
  • Su7111-1957-205002
  • S7111-11101
  • TVP-832
  • U7111-5070
  • UI-120
  • NW-1-5
  • Onverwachte fout
  • NW-2-4
  • NW-2-5
  • UI-199
  • SNR 360
  • NQA-514
  • NW-1-7
  • U11 01-2000
  • U1723-1007
  • NQA1002
  • UU62-6788
  • NQA-1005
  • NW-2-6

Wat betekent Netflix foutcode ui-800-3?

Netflix foutcode ui-800-3 wijst er meestal op dat er gegevens op het apparaat moeten worden vernieuwd of dat er een probleem is met de Netflix-applicatie zelf. Zo’n probleem kan zijn dat er cachedata is gecorrumpeerd. Deze foutcode komt ook regelmatig voor na een software-update van de Mediabox (Ziggo).

Netflix
Via: pixabay.com | Jade87, CC

Hoe verhelp je Netflix foutcode ui-800-3?

Om deze fout te verhelpen kun je per device weer andere stappen nemen. Hieronder vind je de oplossing voor Netflix foutcode ui-800-3 op de meest voorkomende devices.

  • Smart-TV
  • Settopbox of streaming mediaspeler
  • Amazone Fire TV
  • Playstation 3 en 4
  • Xbox 360 en One
oplossing voor smart-tv
Krijg je de foutcode te zien op je smart-TV? Volg dan onderstaand stappenplan voor de oplossing. (Heb je een Samsung smart-TV? Dan kan het ook helpen om de Smart Hub te resetten.)
Start het apparaat opnieuw op
Trek de stekker van het apparaat uit het stopcontact en wacht drie minuten. Steek deze er vervolgens weer in en probeer het opnieuw. Meestal is de storing nu verholpen. Werkt deze oplossing niet? Ga dan door naar de volgende stap.
Log uit bij Netflix
Open het menu in Netflix, selecteer Ondersteuning of Instellingen, en kies voor Uitloggen. Log vervolgens opnieuw in en kijk of de storing verholpen is. Zo niet, ga door naar de volgende stap.
Start je thuisnetwerk opnieuw op
De storing kan ook te maken hebben met je internetverbinding. Om te controleren of dit het geval is, schakel je eerst je smart-tv uit, trek je vervolgens de stekker van je modem eruit en wacht je dertig seconden. Schakel je modem vervolgens weer in en controleer of Netflix het weer doet. Werkt dit niet, ga dan door naar de volgende stap.
Verbeter je wifi-signaal
Soms maakt je apparaat niet goed verbinding met je wifi. Dit kan een foutcode opleveren, waaronder ook foutcode ui-800-3. Je kunt je wifi-signaal verbeteren door een wifi-versterker aan te schaffen of de router en het apparaat dichter bij elkaar te zetten (liefst in dezelfde ruimte). Werkt ook dat niet? Ga dan door naar de volgende stap.
Neem contact op met de helpdesk
Soms heb je geen andere keus dan contact op te nemen met de klantenservice van Netflix. Komen die er niet uit? Dan kun je ook altijd even bellen met je internetprovider. Zij kunnen je helpen ontdekken wat er aan de hand is en of het aan je verbinding ligt.
oplossing voor settopbox of streaming mediaspeler
Gebruik je Netflix via een streaming mediaspeler of via de STB, dan helpt onderstaand stappenplan je de foutmelding te verhelpen.
Start het apparaat opnieuw op
De oplossing voor de foutcode is meestal om het apparaat opnieuw op te starten. Vaak helpt het hierbij (zeker in het geval van de STB) de stekker eruit te halen en een tijdje te wachten. Door het apparaat vervolgens weer aan te zetten, is de kans groot dat Netflix weer werkt. Lukt dat niet? Ga dan door naar stap 2.
Log opnieuw in bij Netflix
Door uit te loggen bij Netflix en vervolgens opnieuw in te loggen, is het probleem vaak ook verholpen. Uitloggen kan via het Netflix-menu door de klikken op Ondersteuning of Instellingen en vervolgens op Uitloggen.
Neem contact op met de helpdesk
Soms heb je geen andere keus dan contact op te nemen met de klantenservice van Netflix. Komen die er niet uit? Dan kun je ook altijd even bellen met je internetprovider. Zij kunnen je helpen ontdekken wat er aan de hand is en of het aan je verbinding ligt.
Oplossing voor amazon fire tv
Kijk je Netflix via Amazon Fire TV? Dan helpt onderstaand stappenplan je om de foutcode op te lossen.
Start het apparaat opnieuw op
Druk op de afstandsbediening van je Amazon Fire TV op Home, selecteer Instellingen, selecteer Mijn Fire TV (of Systeem of Apparaat) en klik op Opnieuw opstarten. Naderhand werkt Netflix vaak weer prima. Lukt dit niet? Volg dan stap 2.
Log opnieuw in bij Netflix
Je kunt uitloggen bij Netflix door de klikken op Ondersteuning of Instellingen en vervolgens op Uitloggen. Daarna kun je weer inloggen met je gebruikelijke inloggegevens. Niet geslaagd? Probeer dan stap 3.
Wis de gegevens in de Netflix-applicatie
Druk via de afstandsbediening op Home, ga naar Instellingen > Toepassingen > Geïnstalleerde toepassingen beheren en selecteer de Netflix-app. Vervolgens scroll je omlaag en selecteer je Gegevens Wissen en vervolgens Cache Wissen. Trek daarna de stekker van je tv voor dertig seconden uit het stopcontact en zet je tv daarna weer aan. Vaak werkt je Netflix-app nu weer prima. Zo niet, ga naar de volgende stap.
Herinstalleer Netflix
Een andere oplossing is om Netflix opnieuw te installeren. Je moet de app hiervoor eerst verwijderen. Dat kan door op de afstandsbediening naar Home te gaan en dan naar Instellingen > Toepassingen > Alle geïnstalleerde toepassingen beheren > Netflix > Verwijderen (of Installatie ongedaan maken).

Je kunt de applicatie vervolgens opnieuw installeren door in het startscherm van Amazone Fire TV onder de optie Zoeken te kiezen voor Netflix en deze vervolgens te downloaden en in te loggen. Lost dit het probleem niet op? Ga dan naar de volgende stap.
Neem contact op met de helpdesk
Soms heb je geen andere keus dan contact op te nemen met de klantenservice van Netflix. Komen die er niet uit? Dan kun je ook altijd even bellen met je internetprovider. Zij kunnen je helpen ontdekken wat er aan de hand is en of het aan je verbinding ligt.
OPLOSSING VOOR PLAYSTATION
Heb je een Playstation 3 of Playstation 4? Dan kun je de foutmelding als volgt oplossen:
Log opnieuw in bij Netflix
Je kunt uitloggen bij Netflix door de klikken op Ondersteuning of Instellingen en vervolgens op Uitloggen. Daarna kun je weer inloggen met je gebruikelijke inloggegevens. Niet geslaagd? Probeer dan stap 2.
Start je Playstation opnieuw op
Trek de stekker uit het apparaat en wacht enige tijd. Steek de stekker er vervolgens weer in en start het apparaat opnieuw. Vervolgens kun je Netflix openen en kijken of de storing verholpen is. Zo niet, ga naar stap 3.
Verifieer je DNS-instellingen (Playstation 4)
Ga in het hoofdmenu naar Instellingen > Netwerk > Internetverbinding instellen. Kies vervolgens voor het type verbinding dat je gebruikt.

Kies daarna de volgende instellingen: IP-adresinstellingen (automatisch), DHCP-host (niet opgeven), DNS-instellingen (automatisch), Proxyserver (Niet gebruiken, MTU-instellingen (Automatisch). Kies vervolgens voor Verbinding testen en start Netflix opnieuw. Probleem niet verholpen? Ga naar stap 5.
Verifieer je DNS-instellingen (Playstation 3)
Ga in het hoofdmenu naar Instellingen > Netwerk > Internetverbinding instellen > OK. Kies voor Aangepast. Kies vervolgens je verbindingstype. Voor Draadloos kun je onder WLAN-instellingen kiezen voor de optie Handmatig invoeren. Kies ook je IP-adresinstellingen. Voor eKabelverbinding kies je de optie Automatisch detecteren bij Bedieningsmodus.

Kies vervolgens voor de volgende instellingen: IP-adresinstellingen (automatisch), DHCP-host (niet opgeven), DNS-instellingen (automatisch), Proxyserver (niet gebruiken), MTU (automatisch), UPnP (inschakelen).

Als dit gelukt is, start je Netflix opnieuw op en test je of de storing verholpen is. Zo niet, ga naar de stap 5.
Neem contact op met de helpdesk
Soms heb je geen andere keus dan contact op te nemen met de klantenservice van Netflix. Komen die er niet uit? Dan kun je ook altijd even bellen met je internetprovider. Zij kunnen je helpen ontdekken wat er aan de hand is en of het aan je verbinding ligt.
OPlossing voor xbox
Kijk je Netflix via je Xbox One of Xbox 360 en krijg je foutcode ui-800-3 te zien? Doorloop dan de volgende stappen.
Log opnieuw in bij Netflix
Je kunt uitloggen bij Netflix door de klikken op Ondersteuning of Instellingen en vervolgens op Uitloggen. Daarna kun je weer inloggen met je gebruikelijke inloggegevens. Niet geslaagd? Probeer dan stap 2.
Verwijder Netflix en installeer opnieuw (Xbox One)
Je kunt Netflix verwijderen via Xbox-dashboard > Mijn games en apps > Apps > Netflix-app > App beheren > Alles verwijderen. Vervolgens kun je Netflix opnieuw installeren via het startscherm van de Xbox. Ga naar Store > Apps >Netflix > Installeren. Heb je hierna nog steeds de foutmelding? Ga dan naar stap 4.
Verwijder Netflix en installeer opnieuw (Xbox 360)
Je kunt Netflix verwijderen door vanuit het Xbox 360-dashboards naar Apps > Mijn Apps te gaan en daar in de Netflix app op de X voor app-gegevens te drukken. Vervolgens kies je Verwijderen > Ja. Je kunt Netflix daarna opnieuw installeren via Apps > Netflix. Is de foutmelding daarna nog steeds niet weg? Ga dan naar stap 4.
Bevestig de DNS-instellingen (Xbox One)
Druk op de Xbox-knop en open de gids. Kies in het menuutje voor Profiel en systeem > Instellingen > Algemeen > Netwerkinstellingen > Geavanceerde instellingen > DNS-instellingen > Automatisch. Open vervolgens Netflix en controleer of de foutmelding weg is. Zo niet, ga naar stap 6.
Bevestig de DNS-instellingen (Xbox 360)
Druk op de controller op de Guide-knop, ga naar Instellingen > Systeeminstellingen > Netwerkinstellingen. Kies het netwerk en selecteer Netwerk configureren > DNS-instellingen > Automatisch. Open vervolgens Netflix en controleer of alles weer werkt. Zo niet, ga naar stap 6.
Neem contact op met de helpdesk
Soms heb je geen andere keus dan contact op te nemen met de klantenservice van Netflix. Komen die er niet uit? Dan kun je ook altijd even bellen met je internetprovider. Zij kunnen je helpen ontdekken wat er aan de hand is en of het aan je verbinding ligt.

Meer weten over Netflix?

Ondervind je meer problemen met Netflix? Of wil je meer weten over deze applicatie? Bekijk dan ook onze andere artikelen over Netflix. Liever lezen over Disney+, Amazon Prime of andere streamingdiensten en onderwerpen? Bekijk dan al onze artikelen op Chromefans.nl.

Lees verder over Netflix

Chomecast app Netflix

Topics:

Streaming-fan van het eerste uur en heeft meer abonnementen dan goed voor 'm is. Schrijft graag (en veel) over Netflix, Disney, Viaplay en andere streamingservices!

Foutje gezien? Mail mij! Dat zou ik enorm waarderen.

Feedback form

Plaats een reactie

Delen op...