Netflix hapert: 5 oplossingen op een rij

Netflix hapert

Heb je last van een haperende Netflix, waardoor het beeld of geluid niet goed loopt, dan is dat bijzonder vervelend. Om dit op te lossen zijn er een aantal stappen die je kunt doorlopen, alles daarover in dit Netflix hapert artikel.

Netflix hapert

Netflix is één van de allergrootste streamingdiensten ter wereld, dus je kunt je voorstellen dat er veel bewegende onderdelen kunnen zijn die ervoor zorgen dat Netflix hapert. Om dit stap voor stap te onderzoeken, hieronder een vijftal oplossingen die dit kunnen verhelpen.

Deze inhoud wordt niet getoond. Klik hier om al onze content te tonen door onze cookies te accepteren

Vaak zien we dit soort problemen vaker op ‘drukke’ momenten bij Netflix. Denk daarbij aan tijden waarop veel mensen tegelijkertijd streamen, of als er bijvoorbeeld een nieuwe populaire serie gelanceerd wordt.

Dit neemt niet weg dat een niet-werkende Netflix bijzonder vervelend is. Om bij het begin te beginnen, gaan we hieronder aan de slag met de oplossingen.

Netflix hapert
Via: pixabay.com | mohamed_hassan, CC

1. Check je wifi

Oké, deze ligt misschien wel erg voor de hand, maar het zou zomaar kunnen dat er geen storing is bij Netflix, jouw tv of tablet, maar bij je internetprovider of de stabiliteit van je wifi.

Daarom is het goed om met een ander apparaat (bijvoorbeeld je smartphone, tablet of laptop) op de plaats te gaan staan waar je wilt streamen. Dit kan naast de tv zijn. Open hier een aantal websites (zoals Chromefans:-)) en check of dit goed en vloeiend gaat. Start daarnaast ook een YouTube-video op om te checken of de snelheid voldoende is.

Om er helemaal zeker van te zijn kun je ook nog een speedtest doen om te checken hoe snel je internetverbinding is. Dit kan via allerlei apps, of via de speedtest van Netflix zelf, die je kunt vinden op fast.com.

Hou bij de snelheidstest aan dat je ongeveer een 15mpbs moet hebben om goed, ongestoord in 4k. Dat is de hoogste resolutie die Netflix op dit moment aanbiedt.

Mocht dit allemaal werken, kun je er ook nog voor kiezen om je thuisnetwerk even opnieuw op te starten. Hoe dit doet, is afhankelijk van jouw specieke setup, maar vaak werkt de stekker uit het stopcontact verwijderen, 30 seconden wachten en deze weer terug doen.

Chromecast met flinke korting 🔥Extra korting🔥

Populairste Chromecast in NL/BE
Unieke korting
Beperkt beschikbaar
Deals beschikbaar bij CoolblueBol.comMediaMarktWehkampExpert en BCC

Chromecast met Google TV BESTE KEUZE

4K video (60fps)
HDR 10+
Android TV
Afstands- bediening
Wifi ac (2.4 en 5GHz)
Deals beschikbaar bij Bol.com, MediaMarkt, Expert, Wehkamp en BCC
Deze inhoud wordt niet getoond. Klik hier om al onze content te tonen door onze cookies te accepteren

2. Zorg dat je apps up-to-date zijn

Een andere reden waarom Netflix hapert, kan zijn dat je een oude(re) versie van de app gebruikt. Gebruik je een smartphone of tablet, ga dan naar de Play Store (Android) of App Store (iOS) om te checken of je de laatste versie gebruikt.

Ben je Netflix op TV aan het kijken via de app van jouw televisie, ga dan naar de appstore van het apparaat (als deze er is) om de laatste versie te downloaden.

Als je in een browser kijkt, op bijvoorbeeld je Chromebook, dan heb je altijd de laatste versie. Het enige dat je hier nog zou kunnen doe om dit zeker te weten is de pagina verversen, zodat er een nieuwe versie geladen wordt.

Mocht je Netflix streamen op een Chromecast, zorg dan dat de app op jouw telefoon helemaal up-to-date is.

Zijn je apps up-to-date, dan is het ook nog mogelijk dat er een update is op je smartphone, tablet of browser. Dit heb ik zelf aan de hand gehad, waardoor apps als Netflix en Videoland niet meer goed werkten.

Netflix
Via: pixabay.com | Jade87, CC

3. Opnieuw opstarten + in- en uitloggen

Ook deze ligt misschien redelijk voor de hand, maar het is wel verstandig ook deze stap uit te voeren, om te zien of het haperende beeld van Netflix hiermee verholpen wordt.

Start de app volledig opnieuw op. Lukt dit niet, is het ook mogelijk je telefoon of ander apparaat volledig opnieuw op te starten. Dit zorgt ervoor dat alles opnieuw ingeladen wordt, zodat je de app met een ‘schone lei’ kunt openen.

Heeft dit nog niet het gewenste resultaat, dan kun je altijd nog uit- en inloggen bij de Netflix-app. Zo wordt ook jouw account-data opnieuw opgehaald van de servers.

Deze inhoud wordt niet getoond. Klik hier om al onze content te tonen door onze cookies te accepteren

4. Check of er een Netflix storing is

Nu je redelijk zeker weet dat het niet aan jouw apps, apparaten en internetverbinding ligt, kun je verder gaan zoeken.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Netflix een storing heeft, waardoor de dienst simpelweg niet (of slecht) werkt. Om dit te checken, kun je social media openen, maar er zijn tegenwoordig ook veel websites die bijhouden of diensten een storing hebben.

Voor Nederland en België kun je dan bijvoorbeeld terecht bij de website AlleStoringen.nl, die een speciale Netflix-pagina heeft met daar de actuele storing. Hierbij is het goed om te weten dat als er een echte, grote storing is, je ook een enorme piek in meldingen ziet.

Check ook meteen of er geen storing is bij je internetprovider, zo heb je alle issues uitgesloten die met een storing te maken hebben.

Netflix
Via: pixabay.com | Tumisu, CC

5. Ga voor een bekabelde aansluiting (indien mogelijk)

Heb je alles geprobeerd en is er nog steeds een haperende Netflix, dan is de kans groot dat het aan je internetverbinding ligt.

Dit kan veel verschillende redenen hebben, waarbij het een oplossing kan zijn om te kiezen voor een bekabelde verbinding. Bij een smartphone of tablet is dat niet mogelijk, maar wel bij de meeste laptops, PC’s en tv’s.

Op die manier ben je verzekert van de stabielst mogelijke verbinding, maar moet je mogelijk wel een kabel trekken om dit voor elkaar te krijgen.

Deze inhoud wordt niet getoond. Klik hier om al onze content te tonen door onze cookies te accepteren

Netflix hapert: nog niet opgelost?

Als je last hebt dat Netflix hapert, is het hopelijk voordat je dit leest opgelost. Na het doorlopen van deze stappen heb je in ieder geval alle basis-stappen gevolgd en weet je zeker dat het niet aan de app, een Netflix-storing of een andere update ligt.

Mocht het nog niet opgelost zijn, dan kun je altijd nog een kijkje op de site van Netflix nemen, waar ook een aantal stappen worden omschreven om de problemen op te lossen.

Lees ook: Zwart beeld Netflix: 10 mogelijke oplossingen op een rij

Heb je er helemaal genoeg van en ben je op zoek naar een nieuwe tv, kijk dan ook eens naar een exemplaar met ingebouwde Chromecast. Hiermee kun je bijzonder eenvoudig streamen vanaf je telefoon, zonder dat je een losse Chromecast nodig hebt.

Lees ook

Deze inhoud wordt niet getoond. Klik hier om al onze content te tonen door onze cookies te accepteren

Plaats je reactie

Laat een reactie achter

 

Onze artikelen kunnen ‘affiliate links’ bevatten waarmee wij, zonder extra kosten voor jou, een kleine commissie kunnen verdienen – lees meer
 

Chromefans
Logo